dimecres, 21 d’octubre del 2015

Recordem la visita a Sa Cudia Cremada





            Dijous dia 8 d’octubre els fillets i filletes de 4t A i 4t B vam visitar el poblat talaiòtic de Sa Cudia Cremada. Vam anar-hi amb n’Àngela, en Carlos i n’Elisa.
            Vam caminar pel carril bici del polígon i vam travessar la carretera. Vàrem veure una barrera i hi vàrem entrar.
            Vam caminar fins al pàrquing i allà ens varen rebre tres arqueòlogues i ens varen demanar què feien els arqueòlegs.
            Vam anar a un mur de pedra on hi havia nombres. Els nombres eren 1872 i ens van demanar quin segle era.
            Després vàrem anar a veure un talaiot, per davant i per darrere. Ens varen demanar com havien posat les pedres. Un va dir fent força i un altre amb màquines. Les arqueòlogues pensaven que les arrossegaven.
            Vam caminar a la zona d’excavació que era un recinte religiós. Allà van trobar una part d’una taula talaiòtica. Tenien uns pals vermells que ho rodejaven i dins no s’hi podia caminar.
Llavors vam veure una cisterna molt fonda. Després vam arribar a una tanca i d’allà vam anar a visitar una cova funerària. A la cova entràvem en grups de deu. Hi havia set columnes i a una nombres romans. A la cova hi enterraven els morts.
Finalment vam tornar a l’escola i tant em va agradar que vaig dur els meus pares i el meu germà a visitar-ho i vaig fer de guia.

Marina Ponsetí,
4tA

1872

Cisterna

Cova funerària